FAQ - ČASTO KLADENÉ OTÁZKY
Objednal(a) jsem si produkty na vašem e-shopu. Je možné zaplatit dobírkou?
Objednávku na dobírku na našem e-shopu vytvořit nelze, možná je pouze platba převodem nebo kartou on-line. Důvodem je bezmyšlenkovité objednávání zásilek lidmi, kteří si je následně nevyzvednou. My tak zcela zbytečně tratíme na poštovném. Po zařazení chilli omáček a dalších produktů do nabídky se navíc nejedná o pár korun za obálku se semínky, ale o plnou částku za balík.
Pokud si od vás objednám, kdy semínka dostanu?
Veškeré objednávky se snažíme odeslat vždy následující den od přijetí platby. Někdy se však vyřízení může protáhnout až na dva dny. Bohužel díky kombinaci provozu e-shopu a výkonu jiného zaměstnání nejsme schopni objednávku zpracovat i odeslat ještě tentýž den.
Když od vás zakoupím osivo, které je certifikované, mohu vypěstované sazenice, případně semínka prodávat?
Ne. Semena může do oběhu uvádět pouze osoba registrovaná dle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/2031 o ochranných opatřeních proti škodlivým organismům rostlin, pro uvádění do oběhu sazenic je dále potřeba registrace dle zákona 219/2003 Sb. o uvádění do oběhu osiva a sadby. Prodejem bez potřebných registrací se vystavujete pokutě do výše 2 milionů korun, více ZDE.
Objednávku jsem vytvořil(a) a zaplatil(a) a nemám z vaší strany žádnou zpětnou vazbu.
Pohyby na platebním účtu kontrolujeme několikrát denně a veškeré připsané platby také denně potvrzujeme. Pokud jste platbu úspěšně provedli a nemáte od nás 2 nebo více dní zpětnou vazbu, pravděpodobně náš email skončil ve složce Spam nebo Hromadné zprávy. Doporučujeme také zkontrolovat, zdali Vám banka z nějakého důvodu nevrátila platbu zpět na Váš účet. Vždy je však nejlepší zavolat (769 125 469) a situaci během pár vteřin prověříme.
Urobil(a) som objednávku, prečo môžem platiť iba kartou?
Před zavedením platby kartou on-line měli naši zákazníci ze Slovenska možnost platit pouze přes účet. Jelikož však za platbu v cizí měně (CZK) účtovaly slovenské banky zákazníkům poplatky, řešením byl převod částky k CZK na EUR. Příchozí částka se díky kurzu a sdíleným poplatkům za převod lišila až o několik desítek Kč. Krom ztráty z naší strany bylo následně potřeba upravit fakturu, aby cena souhlasila s částkou připsanou na náš účet. Tento způsob byl oboustranně nevyhovující. Díky zavedení platby kartou jsme od něj mohli konečně upustit. Provedením platby kartou on-line tak nemusíte přepočítávat placenou částku na eura a nám vždy přijde přesná částka za Vaši objednávku. K obnovení platby převodem pro zahraniční zákazníky již v budoucnu nedojde a platit tak bude možné pouze kartou online.
Před týdnem jsem dostal(a) potvrzení o expedování zásilky a stále mi nic nepřišlo. Kde je problém?
Pokud jste obdržel(a) potvrzení o expedici, pak je Vaše zásilka v rukou dopravce, tedy Zásilkovny nebo České Pošty. Bohužel už v tuto chvíli nejsme schopni udělat nic pro rychlejší doručení zásilky. Všechny zásilky odesíláme doporučeně se sledovacím číslem, podle kterého lze pohyb zásilky sledovat. Sledovací číslo obdržíte e-mailem vždy přímo od zvolené přepravní společnosti.
Měl(a) bych zájem o některé odrůdy, ale nevyužiji všech 10 semen. Bylo by možné objednat menší počet za nižší cenu?
Semínka všech odrůd chystáme standardně po 10 kusech v balení. Pro přípravu extra balíčků s jiným počtem semínek by bylo potřeba vyhledat sáčky s uloženými semínky, napočítat požadované množství, vyhledat a vytisknout etikety na nové sáčky, polepit... Zkrátka se jedná ve všech ohledech z naší strany o práci navíc. Pochopitelně bychom si ji tedy účtovali. Sáčky s menším počtem semen tedy jsme ochotni připravit za dvojnásobnou cenu. A to ve všech ohledech ztrácí smysl jak pro nás, tak pro Vás. Pokud nevyužijete všechna semínka, pošetřete si je na příští sezónu nebo se o ně podělte s přáteli.